White papers, tech info en handleidingen

Maandelijks Archief: JUNI 2023


posted by admin on Juni 27, 2023 8:18 as Algemeen

Sinds begin van de jaren '00 beschikt Tradium over standaard koppelingsmogelijkheden met telefooncentrales. Destijds werden alle voor die tijd moderne telefooncentrales ondersteund. Met behulp van communicatie via het TAPI-protocol konden toen al telefoongesprekken automatisch worden gemaakt vanuit een klantenkaart, of juist automatisch de juiste klantenkaart worden getoond bij een inkomend telefoongesprek.
 
De tijd heeft niet stilgestaan, en niet veel jaren later breidden we de integratie uit naar de volgende generatie telefooncentrales, namelijk die software-gebaseerd waren, in plaats van hardware gebaseerd. Het meest bekende voorbeeld van deze programma's is 3CX, waarvoor we volledige integratie hebben gemaakt, op basis van weer een andere standaard, namelijk het SIP-protocol.
 
En momenteel zien we de trend van telefoneren via de Cloud doorzetten. En logisch: geen investering meer in software of een hardware-matige telefooncentrale. Geen complexe instellingen meer in je firewall om allerlei poorten open of juist dicht te zetten. Je hebt enkel een telefoontoestel (of een app!) nodig, samen met een gebruikersnaam en een wachtwoord. Simpel toch! Of toch niet helemaal?
 
Jazeker, zo'n "virtuele telefooncentrale" is snel opgezet. Maar hoe is de integratie met andere systemen? Natuurlijk is er een koppeling met Outlook of Google, want dat zijn de meest voor de hand liggende koppelingen. En als telefoonprovider is het aan je stand verplicht om in elk geval die koppeling standaard aan te bieden. Staat goed in de advertenties. Vaak minder goed komen de andere softwarepakketten ervan af. Want de standaardisatie  is met de wildgroei aan telecomproviders redelijk ondergesneeuwd. Dat komt omdat iedere provider zijn eigen app en API (interface) maakt en dan roept dat alles gekoppeld kan worden, en oh ja: Outlook is geregeld, hoor!
 
Juist die wildgroei zorgt ervoor dat, als je eenmaal zelf de trotse bezitter bent van een nieuwe cloud-based telefooncentrale, inclusief alle "flashes and features", je na enige tijd realiseert dat je nog steeds je klant aan het opzoeken ben met één hand aan de hoorn en met de andere hand ijverig de letters aan het opzoeken bent om zo de achternaam "Mu’ayyed Mir-Damádi" in te toetsen (en ja, dit is een ECHT Nederlandse achternaam!). Oh, en als je een headset gebruikt is het enige voordeel dat je een handje extra kan inzetten. De moed zakt in je schoenen als je voor de derde keer vraagt "wilt u uw achternaam nog één keer spellen?"....
 
Dan ben je beter af met Tradium Business Software lol! Onlangs introduceerden we de next-level integratie van cloud-based telefooncentrales, wat wij "VoIP 2.0" hebben genoemd. Het is een combinatie twee bestaande functionaliteiten binnen het ERP-systeem, te weten: Tradium Services en Tradium Basic Script.
 
Tradium Services is een online dienst die op de achtergrond al diverse functies via het internet voor je uitvoert, zoals KVK-info opvragen, IBAN-check en BTW-nummer controles. Hieraan hebben we specifieke VoIP features toegevoegd. Veel telefonieproviders werken met een "webhook". Dat is een mechanisme waarmee via het internet signalen worden verstuurd. Een inkomend telefoongesprek wordt zo opgevangen. Tradium Services zorgt ervoor dat telefoontjes direct worden gelogd in je database. Vervolgens verschijnt in Tradium een melding dat er een oproep is. Je klikt erop en voilá: je klantenkaart staat direct voor je. Is het telefoonnummer nog niet bekend? Dan kan je het direct toevoegen aan klant, leverancier en zelfs een contactpersoon. Gewoon met enkele muisklikken! 
 
Tradium Basic Script zorgt voor de uitgaande gesprekken. Met één klik op een telefoonnummer in je klantenkaart wordt de verbinding opgezet en hoef je enkel je headset of de hoorn op te pakken. En daarbij verschijnt ook een popup-venster waarin je direct aantekeningen tijdens het gesprek kan maken die vervolgens worden gelogd. Is trouwens ook het geval bij inkomende gesprekken. En omdat het opzetten van zo'n verbinding per provider verschillend is, is het integreren ervan vaak een kostbare, zo niet onmogelijke taak. Behalve in Tradium! Want door de flexibiliteit en Tradium Basic Script is de koppeling met een kleine macro in een handomdraai te realiseren. We hebben onlangs deze programmeeromgeving uitgebreid met nieuwe commando's waardoor je met een paar regels code een verbinding maakt met ELKE cloud-based provider.  Inderdaad: next level integratie!
 
Ik zou zeggen: bel ze! (via Tradium, natuurlijk!)






post reactie

uw naam*

email adres*

reacties*

code*
 






RSS

RECENTE POSTS


DOORZOEK DE BLOGS


ARCHIEF


CATEGORIEËN





       

TradiumTech.nl is voor de technische ondersteuning van Tradium Business Software, kijk op www.tradium.nl voor meer informatie.