White papers, tech info en handleidingen

Alle updates en releases van Tradium Business Software in 2021


08 oktober 2021 / "Barracuda" major upgrade V12.7.110

TRADIUM 2021 "Barracuda" major upgrade 110


Sinds de verschijning van TRADIUM major release 12.7.100 zijn we onverminderd doorgegaan met de ontwikkeling van nieuwe functionaliteit en het verder verbeteren optimaliseren en integreren van alle bedrijfsprocessen binnen ons ERP-systeem. Hieronder een overzicht van de vernieuwingen in deze major upgrade:

Een overzicht van de belangrijkste aanpassingen in deze release:



NIEUW! Integratie met Google Agenda

Tradium beschikt over uitgebreide planning functies, voor zowel personen, als ook voor productie, ordering, materieel, enz...

Koppelingen van de Agendabeheer applicatie met Outlook en Exchange Server waren al lange tijd mogelijk, maar  wij richten ons tegenwoordig steeds meer op integratie met Google Apps.

De eerste app die we geïntegreerd hebben, heet Google Agenda. Voortaan is het mogelijk om je persoonlijke en zakelijke afspraken te synchroniseren met Tradium's Agendabeheer. Het gehele proces vindt op de achtergrond plaats. Je hoeft enkel Tradium toegang te geven tot je agendataken in Google via het veilige authorisatie-platform dat eenmalig automatisch verschijnt na het opstarten van Tradium.


Ondersteuning voor Google Assistent

En daar blijft het niet bij: ook Google Assistent zal in de toekomst steeds meer een belangrijke rol gaan spelen bij de operationele processen binnen Tradium. Een begin is gemaakt met de agenda: spreek de naam van je contact of bedrijf met je nieuwe afspraak in en Tradium zal automatisch de klant- of leveranciersgegevens voor je opzoeken. Zo simpel kan het, met Tradium natuurlijk!

Optische tekstherkenning (OCR) naar next level

Tradium beschikt over een integraal Document Management Systeem (DMS), dat samenwerkt met alle disciplines binnen het ERP-pakket. Ruim 20 jaar geleden hebben we in Tradium OCR geïntroduceerd, waarmee gescande documenten op inhoud worden geïndexeerd en je via de Archief Browser alle documenten, correspondentie, e-mail-bijlagen, facturen, etc.. snel en eenvoudig kunt opzoeken.
De techniek heeft ondertussen niet stilgestaan en ook Tradium heeft in de afgelopen jaren de nodige vernieuwingen gehad op het gebied van documentverwerking. Op dit moment worden steeds meer documenten digitaal aangeleverd, waarmee het indexeren op inhoud ook eenvoudiger is geworden. Toch wordt een aanzienlijk deel van de in Tradium gearchiveerde dossiers ingescand en vervolgens verwerkt in het DMS. De laatste stap hierbij is de indexering met behulp van OCR. Daarin hebben we een overstap gemaakt naar on-line processing. Deze next level van optische tekstherkenning heeft een zuiverheid tot 99% van de ingescande teksten en de on-line service is in de meeste gevallen gratis te gebruiken. Wel moet er eenmalig een registratie worden gedaan waarbij je een digitale sleutel ontvangt. Door het invoeren van die sleutelcode in Tradium wordt deze nieuwe OCR-techniek automatisch geactiveerd.


Domeinblokkeringen voor spammail

Voor applicatiebeheerders van Tradium was het al enige tijd mogelijk om via het systeembeheermenu (INSTELLEN/OPTIES of Extra/Opties) onder de tab "Mail Domeinblokkeringen" bepaalde sites te blokkeren voor toekomstige e-mails.
Nieuw is de mogelijkheid voor alle Tradium gebruikers om een domeinnaam van een spam-bericht toe te voegen aan deze lijst. Dat kan nu via een nieuwe keuze in het popup-menu in het mailoverzicht. De keuzemogelijk "Afzender {...} blokkeren..." verschijnt alleen in het SPAM-overzicht en als er slechts één bericht is geselecteerd. Blokkeringen kunnen dus niet voor een hele reeks e-mails ineens worden opgsteld.
Dat hoeft ook niet: een blokkering op bijvoorbeeld een IP-subnet raakt vaakt meerdere spam-berichten van ogenschijnlijk verschillende domeinnamen, maar die binnen hetzelfde subnet worden verstuurd. Is voor een e-mailbericht een subnet-blokkering opgegeven, dan zal men vaak zien als men het popup-menu activeert voor een ander spambericht dat de nieuwe keuzemogelijkheid wel zichtbaar is, maar grijs (disabled) wordt weergegeven. Dat betekent dat de afzender inmiddels is herkend als een geblokkeerd domein, dus hoeft er geen verdere blokkeringsactie te worden ondernomen.
Er is te kiezen uit 4 verschillende soorten blokkeringen:
1. Domeinnaam, hierbij wordt het domain in het afzenderadres geblokkeerd. Let op: niet toepassen bij algemene domeinnamen, zoals gmail.com of outlook.com. Want ontvang je geen enkele mail meer van deze providers.
2. Extensie, hierbij worden mails geweerd van afzenders met een specifieke extensie van de domeinnaam, zoals bijvoorbeeld ".shop").
3. IP-adres, hierbij wordt alle mail die afkomstig is van dit specifieke e-mailadres geblokkeerd.
4. IP-subnet, hierbij worden alle mails die verzonden zijn vanuit de opgegeven IP-reeks genegeerd. Dit is vaak de meest effectieve manier om spamberichten te verwijderen.


Knoppenbalk tekstverwerker uitgebreid met "save-button"

Wanneer onder de Memorandum-tab bij de applicaties Klanten of Leveranciers de inhoud hiervan met behulp van de integrale tekstverwerker wordt aangepast, is het voortaan mogelijk om tussentijds de wijzigingen op te slaan met een nieuwe functie die links uitgelijnd staat op de knoppenbalk van de teksteditor. De Save-knop slaat de inhoud direct op.
In alle teksteditor-functies in Tradium is deze knop voortaan te gebruiken, zoals ook in in de ArtikelBeheer-applicatie.



SQL-Ontwerper uitgebreid met nieuwe functies

De WYSIWYG-methode voor het ontwerpen van complexe SQL-queries is erg populair binnen de TRADIUM community! Nieuwe functies hebben hun intrede gedaan, zijnde:
Verberg ongebruikte veldnamen in tabelweergave
Filter velden op (deel van een ) kolomnaam
Pop-up menu uitgebreid met nieuwe functies

En wat er verder is aangepast...

Veel aanpassingen zijn onderhuids doorgevoerd, veelal performance optimalisaties en opschoning van ongebruikte code. Ook zijn enkele kleine bugs en diverse kleine aanpassingen in schermopbouw van diverse applicaties doorgevoerd. Eigenlijk teveel om hieronder op te sommen.

Extra updates voor Tradium Cloud Center gebruikers

Onze klanten die gebruik maken van onze hosting services gaan vaker updates krijgen. De major releases zullen via de normale online-distributie kanelen blijven lopen. Maar pre-releases zullen in de Tradium Cloud Center vaker en sneller voor gaan komen. Reden hiervoor is dat de installatie door ons zelf wordt uitgevoerd en beheerd, waarmee issues rondom updates voorkomen worden. Tradium Cloud Center gebruikers hoeven namelijk geen extra handelingen uit te voeren om een nieuwe release van Tradium te kunnen gebruiken, wat bij lokale installaties van Tradium wel het geval zal blijven.

LET OP! Deze release vereist installatie via het UPDATE64.bat script dat je kunt vinden in o:\adminsql. Zorg ervoor dat je dit script "Als Administrator" uitvoert en genoeg rechten hebt om het als zodanig uit te kunnen voeren. Neem bij twijfel en storing contact op met je systeem- of applicatiebeheerder. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen met ons! 0252-620888 of support@tradium.nl

23 augustus 2021 / "Barracuda" major release V12.7.100

TRADIUM 2021 "Barracuda" major release 100


In het afgelopen half jaar zijn we druk bezig geweest met diverse aanpassingen en uitbreidingen in Tradium. Er zijn diverse pre-releases uitgegeven en de feedback hiervan hebben we verzameld in een major release, met versienummer 12.7.100.

Een overzicht van de belangrijkste aanpassingen in deze release:



Orderinvoer uitgebreid met custom settings

Met de komst van steeds meer UHD-schermen (2K en 4K) kunnen we steeds meer informatie kwijt op een scherm. Maar die kleine letters worden dan nòg kleiner! Voortaan is het mogelijk om in Tradium het lettertype en de grootte ervan voor de orderregels in de Orderinvoer-applicatie aan te passen.
Verdere uitbreidingen in de custom settings is de layout van het dialoogvenster bij de verwerking van de order (met F10).
Deze en andere custom settings zijn door de applicatiebeheerder te wijzigen bij de order-layout instellingen.


Orderinvoer applicatie

Naast de hierboven genoemde custom settings waarmee je de weergave van het orderinvoerscherm kan aanpassen, zijn er ook (ver)nieuw(d)e functies beschikbaar:
[SHOP], hiermee kan een boodschappenlijst worden ingevoerd in de nog lege order. Dit zijn alle artikelen die de klant in het afgelopen half jaar heeft aangeschat. Tip: zorg ervoor dat je de "Opmerking" kolom van de orderregel hebt opgenomen in je orderlay-out, want hierin komen statistische gegevens te staan van elke boodschappen-regel.
[BUILD], hiermee start een interactieve product-builder, waarmee aan de hand van de selectie van eigenschappen en de toepassing van een dynamisch filter een compleet gespecificeerd artikel wordt toegevoegd aan het bestand en de onderliggende order. Vanuit de productbuilder wordt de Artikel-Wizard gestart om verdere completering mogelijk te maken. Hiervoor wordt gebruik gemaakt van een nieuwe feature, genaamd "Groep Dynamics". Hiermee is het mogelijk om diverse groepeigenschappen aan elkaar te koppelen en ook filters te maken op basis van de inhoud van verschillende eigenschappen. Meer hierover lees je hieronder.
[INFO], (conditioneel) als er sprake is van een ordersignaal wordt deze melding voorafgaand aan het openen/aanmaken van een order weergegeven. Nieuw is daarbij dat de tekst van het ordersignaal wordt weergegeven in een "zwevend" subvenster.  Met deze knop is het mogelijk om een gesloten subvenster opnieuw op te vragen.

Artikelgroepen applicatie

Er zijn nieuwe kolommen toegevoegd aan de groepseigenschappen. De optie [Dynamics] maakt het mogelijk om in combinatie met de Product Builder in de Orderinvoer-applicatie dynamisch een artikel samen te stellen aan de hand van verschillende eigenschappen. In de Artikelgroepen applicatie bouw je ook met de verschillende waarden van de eigenschappen een type-nummer op voor het nieuwe artikel. En met het dynamics-filter kan je bepaalde waarden (of zelfs complete eigenschappen) uitsluiten of juist insluiten op basis van weer andere eigenschappen. De combinatiemogelijkheden van eigenschappen kan je hiermee stroomlijnen en ook het samenstellen van een nieuw artikel vereenvoudigen.

Orderbeheer applicatie (verkoop)

Wanneer bij de orderlay-out is ingesteld dat aanmaken van een nieuwe order niet naar projecten maar alleen naar klanten wordt gezocht, is het projectnummer niet meer van belang. Voortaan wordt daarom bij de opbouw van het orderoverzicht in de Orderbeheer applicatie deze projectlaag niet meer getoond. Wel blijft het mogelijk om projecten op te zoeken via de "PRJ:..." zoekhint en vanuit de Klanten applicatie.

Mailbeheer

De weergave van de pictogrammen voor bijlagen en urgente mails was tot nog toe alleen zichtbaar in de traditionele lijstweergave. Voortaan zijn deze ook te zien in de versmalde verticale weergave. In beide weergavetypen is de opmaak van de pictogram-kolommen iets smaller gemaakt, zonder dat dit de weergave ervan nadelig beïnvloedt.

Nieuw: TFSS Object Cleaner
Tradium File Storage System (kortweg: TFSS) is een archiveersysteem waarbij digitale objecten (zoals fotos', e-mail bijlagen, documenten) die boven een voorafgestelde maximale grootte zijn (standaard: 32Kb) worden opgeslagen in een mappenstructuur in plaats van in een veld van een tabelrecord. TFSS is geïntroduceerd in 2014 en draagt sindsdien bij aan een geoptimaliseerde database, gecombineerd met snelle toegang tot foto's en andere grote bestanden.
In de loop van de jaren kan er vervuiling in het archiveersysteem zijn opgetreden door verwijderde records, opgeschoonde transacties en dergelijke. Tot op heden werd daar niets mee gedaan omdat de datafiles in TFSS gecomprimeerd èn versleuteld zijn, waardoor ze voor weinig overhead in de schijfruimte zorgen en dito bij (online-)backup systemen.
Nieuw is een uitbreiding in één van het Tradium e-Comm platform dat op de server draait. Dit platform verzorgt de afhandeling van e-mail, verwerkt afdrukwachtrijen, verzorgt onderhoud aan de software via een downloader, en nog veel meer. Daarbij komt vanaf nu een nieuwe taak, namelijk het opschonen van TFSS. De Object Cleaner controleert elk datafile in het archiveersysteem en als blijkt dat er geen enkel verband meer met de tabellen in de database wordt het datafile gewist. Overigens gebeurt dat als het bestand minimaal 2 dagen oud is. Dit om te voorkomen dat tijdens de controle er wijzigingen in het archiveersysteem plaatsvinden. Qua performance zal de TFSS Object Cleaner geen inpact hebben op Tradium, maar het ruimt wel op!

En wat er verder is aangepast...

Veel aanpassingen zijn onderhuids doorgevoerd, veelal performance optimalisaties en opschoning van ongebruikte code. Ook zijn enkele kleine bugs en diverse kleine aanpassingen in schermopbouw van diverse applicaties doorgevoerd. Eigenlijk teveel om hieronder op te sommen.
! Performance tuning is in deze versie verder doorgevoerd, waarbij met name optimalisatie voor gebruik in Remote Desktop omgevingen vooraan staat.

Wat kunnen we binnenkort verwachten...

We richten on steeds meer op integratie met Google Apps. De eerste stappen zijn hiervoor gemaakt. Binnenkort komen we met een koppeling met Google Agenda. Geïnspireerd door de Google Assistent zal het mogelijk zijn dat ingesproken agenda-afspraken worden geïnterpreteerd door Tradium en automatisch deze afspraken niet alleen worden gesynchroneerd met de AgendaBeheer applicatie in Tradium, maar ook de betreffende relatie zal worden opgezocht middels fonetische herkenning. Hou dus de updates in de gaten!

Extra updates voor Tradium Cloud Center gebruikers

Onze klanten die gebruik maken van onze hosting services gaan vaker updates krijgen. De major releases zullen via de normale online-distributie kanelen blijven lopen. Maar pre-releases zullen in de Tradium Cloud Center vaker en sneller voor gaan komen. Reden hiervoor is dat de installatie door ons zelf wordt uitgevoerd en beheerd, waarmee issues rondom updates voorkomen worden. Tradium Cloud Center gebruikers hoeven namelijk geen extra handelingen uit te voeren om een nieuwe release van Tradium te kunnen gebruiken, wat bij lokale installaties van Tradium wel het geval zal blijven.

LET OP! Deze release vereist installatie via het UPDATE64.bat script dat je kunt vinden in o:\adminsql. Zorg ervoor dat je dit script "Als Administrator" uitvoert en genoeg rechten hebt om het als zodanig uit te kunnen voeren. Neem bij twijfel en storing contact op met je systeem- of applicatiebeheerder. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen met ons! 0252-620888 of support@tradium.nl

10 februari 2021 / "Barracuda" service pack V12.7.50

TRADIUM 2020 "Barracuda" service pack SP2


De nieuwe "Barracuda" versie van Tradium leeft bij onze klanten: we ontvangen veel feedback èn voorstellen vanuit nieuwe ideeën van onze enthousiaste gebruikers. Dat heeft geleid tot een versnelde uitgave van Service Pack SP2. Daarin zijn ook weer enkele gemelde bugs opgelost, maar ook nieuwe functionaliteit is beschikbaar gekomen in deze service pack.

Een overzicht van de belangrijkste aanpassingen in deze release:


Routeplanning applicatie herzien

De Routeplanning applicatie bestaat al meer dan 20(!) jaar. Het de applicatie kon wel een opfrisbeurt gebruiken. In deze release van Tradium is dat ook gebeurd:
* Er zijn nieuwe pictogrammen toegepast in het linker overzicht
* Verslepen van de pictogrammen is verbeterd, zowel in uitvoering als ook weergave
* "Geen-toegang" pictogrammen worden weergeven als een versleping verkeerd is
* Nieuw: met behulp van verplaatsknoppen kun je de ritten in een lijst hersorteren.
* Voortaan worden niet alleen adressen maar ook bedrijfsnamen weergeven.
* Nieuw: reset van de planning kan nu ook in paklijst-modus (kon eerst alleen in order-modus)

 

Urenregistratie applicatie

Enige tijd geleden zijn bij de personalia van werknemers twee extra velden toegevoegd "Afdeling" en "Functie". Echter, de verwerking van de gegevens die ingevoerd werden in deze velden werkte niet goed via de applicatie. Er is een aanpassing doorgevoerd zodat wijzigen van deze gegevens vanuit de Urenregistratie nu ook werkzaam is.

Routeplanning applicatie

In de Routeplanning-applicatie is de werking van de Reset-optie uitgebreid naar de paklijsten-planning. Voorheen kon met deze optie alleen de planning voor werkorder worden gereset, nu kunnen ook rittenlijsten van de geselecteerde dag en ook week worden verwijderd, waarbij de status van alle onderliggende paklijsten automatisch wordt ingesteld op "2" (klaar voor verzending). Net als bij werkorders, verschijnt een melding op het scherm waarbij je kunt aangeven of je de aangegeven dag of alle dagen van dezelfde week wil resetten.

Datumreeks filters in beheerapplicaties

In meerdere beheerapplicaties (Inkoop, Verkoop en Service) is het mogelijk om een datumfilter in te stellen. Standaard is het filter ingesteld op "vandaag-een-jaar-geleden" tot en met "vandaag-de-dag". Vanuit onze klanten is het verzoek geweest om standaard de van- en tot-invoervakken gelijk te maken aan de huidige datum. Reden hiervoor is dat er al een optie is om het afgelopen jaar te filteren. Wij hebben aan dit verzoek gehoor gegeven.

Meervoudig opstarten beheerapplicaties

In verband met memory management in het Tradium hoofdprogramma hadden wij met de introductie van "Barracuda" het aantal instances van de beheerapplicaties beperkt tot één keer starten en weergeven. We hebben meerdere verzoeken ontvangen om het toch weer mogelijk te maken om de beheerapplicaties meerdere keren te kunnen opstarten. Aan dat verzoek hebben we via deze Service Pack SP2 gehoor gegeven. Het betreft hier de applicaties Inkoop-, Verkoop- en Servicebeheer.

Synchronisatie van e-mailmappen verbeterd

Bij de introductie van "Barracuda" bleek de synchronisatie van de mailmappen niet regelmatig te verlopen. In de vorige Service Pack (SP1) hadden we dit probleem aangepakt. Echter, het bleek dat de 60-seconden verversing te goed werkte: als je in een submap van een persoonlijke mailmap stond, verspring de mail naar een andere folder. Dit probleem hebben we nu opgelost.
Ook bleek dat bij bepaalde kleurprofielen (je kunt kiezen uit 8 verschilende stijlen) mappen niet meer vetgedrukt werden weergegeven. Dat probleem hebben we ook in deze service pack opgelost.

LET OP! Deze release vereist installatie via het UPDATE64.bat script dat je kunt vinden in o:\adminsql. Zorg ervoor dat je dit script "Als Administrator" uitvoert en genoeg rechten hebt om het als zodanig uit te kunnen voeren. Neem bij twijfel en storing contact op met je systeem- of applicatiebeheerder. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen met ons! 0252-620888 of support@tradium.nl

20 januari 2021 / "Barracuda" service pack V12.7.40

TRADIUM 2020 "Barracuda" service pack SP1


De nieuwe versie en vernieuwde huisstijl van Tradium "Barracuda" zijn goed ontvangen door onze klanten, en daar zijn we heel blij mee! Het is wel wennen voor sommigen, zoals het nieuwe lettertype en de geheel herziene e-mail applicatie. Er zijn ook nieuwe features die men nog niet ontdekt heeft en daar zullen we middels blogs aandacht op gaan vestigen, zodat je nòg meer plezier krijgt in het werken met Tradium!
In de afgelopen weken zijn er enkele meldingen geweest van oneffenheden en aanpassingsverzoeken. Daarnaast hebben wij ook enkele nieuwe features, bug-fixes en performance tweaks doorgevoerd. Dat heeft geresulteerd in het eerste Service Pack (SP1) van Tradium "Barracuda":

Een overzicht van de belangrijkste aanpassingen in deze release:


Vernieuwd! Mail-overzicht herzien

We hebben het nog niet aangekaart in de release van "Barracuda", en we vermelden het daarom hier nog eens apart:

Weergave overzicht met horizontale en verticale deelvensters

Voortaan is het mogelijk om de indeling van het mailoverzicht aan te passen naar eigen voorkeur. Standaard is de horizontale weergave waarbij de lijst van mails naast de boomstructuur over de hele breedte wordt getoond met daaronder (eventueel) de inhoud van het geselecteerde bericht.  Maar door op de knop "Weergave" te klikken die onderaan in de statusbalk van de applicatie staat, wissel je de weergave naar een lijstweergave die verticaal is uitgelijnd tussen de boomstructuur en het getoonde mailbericht.

Full-screen weergave, in plaats nieuw venster openen

Wanneer je voorheen een bericht in zijn geheel wilde openen dubbelklikte je op het bericht in de lijst. Er werd dan een apart venster geopend en daarin werd het bericht opnieuw geladen. Voortaan wordt er ingezoomd en verschijnt het bericht in hetzelfde applicatievenster, maar dan full-screen. Om terug te keren naar de lijstweergave, klik je op de "Sluiten"-knop die links bovenin de menubalk van het mailoverzicht verschijnt. Daarnaast staan er knoppen voor het alsnog openen van het bericht in een apart venster, als ook een menu-knop. Deze werkt hetzelfde als het popup-menu in het overzicht.

Horizontal~Vertical~

Andere wijzigingen in mail-overzicht

Als je verder kijkt naar de menubalk bovenin het mailoverzicht, dan zie je dat er nu ook meer opties zijn, die je normaal gesproken alleen in de weergave in een apart venster tegen kwam, zoals "Overdragen". Alle functies zijn dus nu binnen één venster beschikbaar.
Ook de inhoud van de statusbalk onderin is aangepast, waarbij de interval van het verversen van de lijstweergave is verdwenen. Automatische verversing van de lijstweergave bleek in met name Remote Desktop omgevingen te leiden tot instabiliteit. Na verschillende pogingen en uitgebreide testen, waarbij de html-weergave van e-mails ook is herschreven en verder is verbeterd, hebben we besloten om de automatische verversing enkel te beperken tot de boomstructuur en de mailteller in de systeembalk.
In deze service pack wordt de boomstructuur elke minuut bijgewerkt, wat ook geldt voor de mailteller. Verversen van de lijst gebeurt door te klikken op het item in de boomstructuur of door het drukken op F5 (verversen weergave).
Tenslotte is er ook nog een kleine bug-fix toegepast: de knop "Afwezig melding" werkte niet goed, dat is nu hersteld.

Zoekfuncties verder verbeterd.

De zoekfuncties in de onlangs geïntroduceerde dialoogvensters, waarbij het resultaat al tijdens het intoetsen van het zoekgegeven wordt samengesteld, zijn verder verbeterd:
Voortaan is het ook mogelijk om speciale tekens, zoals "@" en "*" te gebruiken bij het zoeken naar relaties (klanten, leveranciers). Ook worden onnodige spaties in ingevulde zoekopdrachten gefilterd, wat leidt tot een verbetering in het zoekresultaat.

Tip: als je een zoekgegeven hebt ingevoerd en het resultaat in de lijst eronder verschijnt, kun je direct met de pijltjestoetsen er naartoe bladeren. Andersom kun je weer omhoog scrollen om vervolgens je zoekgegevens aan te passen.
En wist je dat, wanneer je in de diverse applicaties zoekt naar je klant, artikel of leverancier, dat je met behulp van de bladerfuncties (F11, F12, Ctrl+F11 en Ctrl+F12) door de gegevens kan bladeren uit de zoeklijst? Probeer het maar eens! Deze zoekfunctie is met deze service pack weer in ere hersteld.

NIEUW: Opslaan kolominstellingen voor alle gebruikers

Wanneer je de indeling van een applicatievenster aanpast, wordt die indeling voor jou persoonlijk vastgelegd. Dat geldt ook voor kolominstellingen van getoonde datawerkbladen.
Mocht je kolominstellingen resetten of tussendoor opslaan, dan doe je dat via het hoofdmenu BEELD.
Nieuw is dat de systeembeheerder (en gebruikers met systeembeheerdersrol in Tradium) via dit menu de indeling en kolominstellingen voor alle gebruikers ineens kan opslaan en/of resetten. Er verschijn dan een dialoogvenster met de vraag of je de instellingen voor jezelf of voor iedereen wil aanpassen.

Overige aanpassingen en verbeteringen:

- De applicatie Rayons onthoudt voortaan de laatst geopende gegevensset wanneer naar afsluiten deze applicatie opnieuw wordt geopend
- De applicatie Urenregistratie verwerkte de onlangs toegevoegde velden  "Afdeling" en "Functie" niet goed bij de personalia. Dat is opgelost.
- De afhandeling van de interne wachtrij voor asynchrone SQL-opdrachten is verbeterd waarmee  de melding "Subscript out of range" is verholpen.
- Meldingen voor personeelsmanagers omtrent verjaardagen en jubileums van werknemers werden niet correct weergegeven, is nu hersteld.
- De weergave van algemene meldingen (messageboxen) is geoptimaliseerd (minder CPU-overhead en snellere weergave).
- Bij het toevoegen en aanpassen van afbeeldingen van artikelen, klanten, leveranciers e.d., is een memory-leak verholpen, waarmee "Out of memory" meldingen opgelost zijn.
- De verversing van de weergegeven mappen in het mailoverzicht vond onregelmatig plaats. Voortaan worden de mappen elke minuut automatisch bijgewerkt.

LET OP! Deze release vereist installatie via het UPDATE64.bat script dat je kunt vinden in o:\adminsql. Zorg ervoor dat je dit script "Als Administrator" uitvoert en genoeg rechten hebt om het als zodanig uit te kunnen voeren. Neem bij twijfel en storing contact op met je systeem- of applicatiebeheerder. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen met ons! 0252-620888 of support@tradium.nl


Klik hier voor updates in 2020

TradiumTech.nl is voor de technische ondersteuning van Tradium Business Software, kijk op www.tradium.nl voor meer informatie.