Financiële Administratie

De opzet van een financiële administratie vergt een goede planning. Dat begint met het opzetten van een rekeningschema, en in de meeste gevallen is dat zelfs het toepassen van een reeds bestaand rekeningschema.

 

Heeft u reeds een rekeningschema en gaat u over op Tradium, bekijk dan uw huidige rekeningschema eens kritisch. Meestal bevat uw grootboek te veel rekeningnummers. Dat is in de loop der (soms vele) jaren zo gegroeid en altijd vanwege slechts één reden: u wenste meer details en informatie over de financiële situatie van uw bedrijf of vestiging. Vanwege de hiervoor beschreven integratie met andere informatiebronnen binnen Tradium kunt u het rekeningschema inperken. Wilt u toch bijvoorbeeld kosten uitsplitsen per divisie of regio, dan biedt Tradium daarvoor ook andere mogelijkheden, zoals kostenplaatsen en kostendragers.

 

Een compact rekeningschema zorgt er niet alleen voor dat u het overzicht behoudt, maar vergemakkelijkt bovendien het jaarlijkse werk van uw accountant.