Magazijnen

 

In Tradium Business Software kunnen meerdere magazijnen worden ingericht. Deze magazijnen kunnen zowel voor fysieke logistieke opslaglocaties als ook voor logische (virtuele) locaties worden gebruikt.

Links bovenin wordt de naam en naamcode van het magazijn weergegeven. Door te klikken op het adres eronder kan de naam worden aangepast.

Door te klikken op de link "gegevens bewerken", rechts bovenin het applicatievenster, kunnen alle velden van het magazijn worden bewerkt.

Bij de inrichting van Tradium wordt een standaard magazijn ingevoerd met de naamcode "CENTRAAL".

 

Standaard magazijn

Een standaard magazijn wordt altijd geselecteerd bij de invoer van verkooporders, orderpicking en bij goederenontvangsten. Bij de allereerste keer opstarten van Tradium vanaf een bepaalde fysieke werkplek wordt gevraagd om de naamcode van het standaard magazijn in te geven. Standaardwaarde is "CENTRAAL".

 

Wanneer Tradium werkplekken op meerdere fysieke lokaties worden ingericht, kan het ook voorkomen dat voor de betreffende werkplek een ander magazijn als standaard wordt gebruikt. Om die reden wordt het standaard magazijn vastgelegd per werkplek en niet als systeemparameters voor de gehele Tradium-installatie of per gebruiker.

wanneer jij werkt met één magazijn, wordt u geadviseerd om als naamcode "CENTRAAL" hiervoor te gebruiken, zodat je eenvoudiger gebruik kunt maken van de diverse voorbeeldscripts en sjablonen zonder aanpassingen in naamsverwijzingen te hoeven door te voeren.

 

NAW-gegevens bewerken

Door te klikken op het adres links bovenin verschijnt een dialoogvenster waarin het leveradres kan worden gewijzigd. Ook kan in dit venster een link naar Google Maps worden geopend en kan een GLN-code voor het magazijn worden opgegeven. GLN-coderingen worden gebruikt in EDIFACT berichten. Tenslotte kan jij hier ook de openingstijden aanpassen. Je wijzigt het rooster via het tabblad Openingstijden dat door het klikken op de link in dit dialoogvenster wordt geactiveerd.

 

Opties

Naast de NAW-gegevens, waaronder email, telefoon en telefax, zijn er ook enkele opties in te geven:

De optie "De-activeren" gebruikt u om het magazijn uit te schakelen voor actief gebruik. De magazijngegevens worden niet verwijderd om historische (track & trace) redenen. Het magazijn kan echter niet meer worden geselecteerd in de diverse applicaties van Tradium zolang deze optie is ingeschakeld.

 

De optie "Orderpicking controleren" wordt gebruikt om gebruikers te signaleren wanneer er orders kunnen worden gelopen in het magazijn. Wanneer verkooporders worden verwerkt, wordt er een paklijst aangemaakt. Onbehandelde paklijsten die (deels) kunnen worden geraapt worden dan gesignaleerd aan de gebruikers die gemachtigd zijn tot deze applicatie ("Magazijnen").

 

De optie "Opnemen in besteladvies" geeft aan of bij de aanmaak van besteladviezen de voorraad- en backorderposities van artikelen in dit magazijn moeten worden meegenomen in de berekening.

 

Tabbladen

De onderste helft van het applicatievenster is opgedeeld drie tabbladen. Klik op een van onderstaand links voor meer uitleg over deze tabs:

Lokaties

Speciale functies

Bestelfrequentie

Scanterminals

Openingstijden

TradiumTech.nl is voor de technische ondersteuning van Tradium Business Software, kijk op www.tradium.nl voor meer informatie.